joi, 5 decembrie 2013

Mos Nicolae

         Unde sunt povestile de alta data, de ce lumea nu mai stie povesti, de ce numeni nu mai crede in povesti, de ce putrezesc carticelele cu povesti pe rafturile nimicului?
            In noapte asta povestile vor redeveni realitate (ca in fiecare noapte de altfel) si o sa curga cu zambete nocturne, valsuri in luminile felinarelor, jucariile o sa prinda viata si o sa isi serveasca ceaiul vesele in sufragerie, Mos Nicolae o sa imparta cadouri dulci si ramurele de brad. Copii vor fi cei mai fericiti pentru ca noaptea asta va fi sarbatoare.
          Cand aveam 10 ani am stat treaza in fata usii pana la 2 si ceva dimineata, veghind pe hol venirea lui Nicolae. Imi imaginam un batranel simpatic, spatos, fara burta, cu o barba scurta, un fel de padurar cu o geaca scurta maronie cu puf, pantaloni de aceesi culoare, o caciula de blana si bocanci negri plini de noroi. Imi imaginam ca o sa intre in casa si o sa fie o intrevedere foarte ciudata, ca o sa fie dur, somnoros si morocanos, o sa ma vada dar o sa ma ignore, o sa-si scoata sacul de panza si o sa ia de acolo un pumn de dulciuri, un bat si o sa mile puna in ghetute. Eram entuziasmata si poate din cauza asta nu am putut dormi. Ceilalti copii nu erau curiosi sa-l cunoasca, ceilalti (inclusiv fratele meu mai mic) voiau daruri si atat.
           Eu credeam si credeam cu tarie ca o sa vina... am asteptat.
        Am adormit. Nu in hol, desigur, m-am dus in pat dupa ce am stat cat am stat singura in intuneric incremenita de frig si speriat de bezna si de monstrii care se ascundeau pe la colturi. Cei care m-au determinat sa-l astept au fost bunicii. Bica mi-a zis cu un an inainte ca ei mosul i-a lasat o ceapa iar bunicului i-a lasat un catel de usturoi dupa ce au stat si au povestit la o ceasca de ceai si o prajitura. Bica a stiut mereu sa ma faca atenta si pentru ca ea l-a vazut, m-am incapatanat sa-l vad si eu!
       Am avut insa o revelatie acum 3 ani. Mos Nicolae e ruda cu Mos Craciun si asta explica tot! Mos Craciun nu e un om, nici macar nu poate fi atins. Mos Craciun e un gest, e o stare de spirit asa ca mi-am dat seama ca nici Mos Nicolae nu poate fi un om. El apare atunci cand esti curios si fericit vazand ce ai primit, apare doar o singura zi pe an si uneste oameni sub forme dulci sau ii intristeaza cu o ramura de brad. Dupa mine, Nicolae e mai obiectiv pentru ca nu aduce doar fericire ci ii mai si atentioneaza pe cei ce merita, bineinteles, ca e momentul sa-si schimbe atitudinea ca sa poata fi fericiti de Craciun.

        "Fericiti cei ce cred in mine caci aceea" vor fi... fericiti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu