vineri, 28 martie 2014

Spovedania

Era o joi. Era soare afara, soare in mine, zambete impartite, o alta zi din post. 
Am uitat procedura de spovedanie, dar dupa o absenta indelungata din sanul bisericii m-am gandit sa imi curat sufletul. Am plecat la 4 si 40 de minute din casa avand ca si partener caietul de chimie, caci la 6 eram asteptata sa imi imbogatesc cunostintele deja vaste la casa profesoarei de pregatire.
Cu sufletul la gura si pacatele in minte mergeam agale spre biserica. Ajung acolo si randul era deja format, semn ca intarziasem la molitfta. Am deschis caietul si l-am rasfoit uitandu-ma peste fenoli pana cand mi-au mai intrat cateva notiuni subliniate ostentativ cu rosu in memorie.
A trecut o jumatate de ora. Se face 5 si 10. Mai apare un preot. ”Aici se joaca la doua maini” trece gandul rapid prin mintea mea alungandu-l cu un zambet cu o tenta de vinovatie. Mai trec 10 minute cu aproximatie si incepe molitfta. Deja imi amortesc picioarele, imi spun numele de cateva ori si trecem la operatiunea de curatare.
Ceasul e 5 jumatate. La 5 si 45 ar trebui sa fiu pe drum, dar am nevoie si de cateva minute sa trec pe acasa sa-mi iau ghiozdanul. Si ma pun prima in rand un pic impacientata. O doamna intra inainte. Astept. E 5 si 35. Dupa ce iese dau sa intru, dar o alta ”baba cu tupeu” mi-o ia inainte ignorandu-mi rugamintea de a ma lasa sa intru. E 5 si 40. Preotul m-a observat, dar a evitat sa faca o alegere. 
”Bineeee. Asta si am intrat.” O, dar vai! O alta doamna care a ajuns acum 20 de minute intra relaxat cu o credinta si o rabdare puternica fluturandui-se prin alunita paroasa de pe obraz.
Injuraturi originale si neasteptate imi inunda mintea. Plec cu inca un pacat asupra-mi si cu plansul de ciuda standu-mi in gat. Injur in continuu cel putin pana ajung la profesoara si abia cand ies zambesc gandiundu-ma ca poate Caragiale ar fi scos o poveste buna din intamplarea asta.

3 comentarii:

  1. Trebuia să bei câteva pahare cu vin și să faci ca Al Pacino în Scarface.Cam așa :https://www.youtube.com/watch?v=S-IkF4_iGBY

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai mers să te cureți de păcate dar ai mai făcut câteva. :))

    RăspundețiȘtergere